15 statystyk, które przekonają Twojego szefa do inwestycji w UX!

5 listopada 2015, Doris Wójcicka

Ilu użytkowników nie znajduje poszukiwanych informacji? Ile firm upada z powodu słabego User Experience? Ile problemów może rozwiązać jedno badanie UX?


Jest takie powiedzenie, że “liczby mówią same za siebie”. I faktycznie mamy tendencję ufać informacjom, które mają poparcie w liczbach. Badania i statystyki stron www, aplikacji mobilnych ukazują preferencje oraz zachowania użytkowników. Im lepiej znamy ich upodobania, tym łatwiej możemy zwiększyć efektywność biznesu w sieci i podnieść doświadczenie (User Experience) naszych klientów.


Prezentujemy zatem 15 statystyk związanych z użytecznością, z przyzwyczajeniami i upodobaniami użytkowników. Mogą one być zarówno przestrogą jak i wskazówką do dalszych działań. Mamy nadzieję jednak, że przekonają one Ciebie oraz Twojego szefa do inwestycji w UX.



1.   Aż 88% klientów on – line deklaruje, że raczej nie wraca na strony, które okazały się mało użyteczne/ przyjazne.


2.   70% biznesów w Internecie upada z powodu słabego usability.


3.    60% użytkowników nie znajduje poszukiwanej informacji na stronie www.


4.   Tylko 47 % stron internetowych ma właściwe umieszczony przycisk “call to action” np. “kup”, tak aby użytkownicy zauważyli go nie później niż po 3 sekundach od wejścia na stronę.


5.   Ponad 70% stron małych biznesów (zweryfikowano 200 losowych) nie umieszcza na stronie głównej przycisków “call to action” np. zapisania się do newsletter’a.





6.    Ponad 81 % klientów poszukuje produktów w Internecie przed dokonaniem zakupów.


7.    Materiały video bardziej zachęcają (zwiększają konwersję) i przekonują do zakupu niż opisy produktu, czy usługi.


8.   68% użytkowników rezygnuje z wykonywanego zadania bądź ze strony, ponieważ uważa, że właścicielom serwisów nie zależy na nich.


9.   Jedynie 55% firm prowadzi jakiekolwiek testy on-line sprawdzające użyteczność ich stron www.


10.   94% użytkowników pierwsze wrażenie na temat strony wiąże z jej wyglądem.


11.   Aż 90 % użytkowników Internetu korzysta z kilku urządzeń: smartfon, tablet, laptop, komputer stacjonarny. Klienci mają oczekiwanie, aby na każdym urządzeniu strona danej firmy była równie dobra, jak nie lepsza.


12.   Mówi się, że 85% problemów z obszaru UX można rozwiązać, dzięki przeprowadzeniu badania na 7 użytkownikach.


13.   95% użytkowników uważa, że dobre UX się opłaca.


14.   6 razy więcej kosztuje pozyskanie nowego klienta, niż zatrzymanie obecnego.


15.   Każdy 1 dolar wydany na optymalizację usability generuje około 100 dolarów zwrotu ze wzrostu konwersji.




Aktualnie największym wyzwaniem dla firm jest opracowanie spójnych i użytecznych interfejsów na różnych nośnikach. Przytoczone statystyki prezentują ogólne trendy, dlatego warto o nich pamiętać. To co sprawia, że nasze rozwiązania są lepsze od konkurencji to uwzględnienie celów, potrzeb i kontekstu w jakim użytkownicy sięgają do naszej strony czy aplikacji. Takie informacje dostarczą badania i testy. Im więcej się ich realizuje – nawet na małej liczbie użytkowników – tym lepiej dla rozwoju naszych produktów.






Źródła:

http://www.retailtouchpoints.com/topics/shopper-experience/70-of-businesses-will-conduct-more-usability-tests-in-2014

https://www.brandbank.com/pl/aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2014-produkty-spozywcze-najciekawsze-statystyki/

https://blog.kissmetrics.com/100-conversion-optimization-case-studies/

http://mambiznes.pl/artykuly/czytaj/id/6215/testy_ab_-_5_ciekawych_case_studies_ktore_otworza_twoje_oczy

http://blog.skyhookwireless.com/apps/25-user-experience-facts-and-stats-in-140-tweetable-characters

http://www.experiencedynamics.com/

https://www.experiencedynamics.com/blog/2015/03/30-ux-statistics-you-should-not-ignore-infographic

https://econsultancy.com/reports/user-experience-survey-report

Doris Wójcicka

UX designer, UX researcher w Logisfera Nova. Realizuje projekty badawcze i projektowe. Obserwowanie i analiza to jej wrodzony nałóg. Grzeszy kreatywnością i pro-klienckim nastawieniem. Zawsze dba o wypracowanie rozwiązań win - win, które godzą interesy usera i biznesu.